Головна » Файли » Загальні накази

Методичні рекомендації з питання організації роботи з обдарованими дітьми
31.03.2015, 14:36
1. Попередні заходи щодо пошуку й відбору обдарованих учнів проводяться шкільним психологом, класними керівниками та педагогом-організатором:
• психолог проводить попереднє дослідження майбутніх першокласників, першокласників, знов прибулих учнів, куди входить спеціальне тестування, що дозволяє схарактеризувати особистість дитини, виявити її випереджальний інтелектуальний або фізичний розвиток, естетичне чуття, нестандартне творче мислення;
• класні керівники збирають первинну інформацію про дітей з інтелектуальними, художньо-естетичними та спортивними здібностями, рекомендують їх для внесення в резерв шкільного банку обдарованих дітей;
• педагог-організатор надає допомогу в соціальній адаптації обдарованих дітей, спостерігає за позакласною діяльністю цієї категорії учнів, залучає їх до участі в різних загальношкільних заходах, до роботи в дитячій громадській організації.
2. На підставі отриманих відомостей створюється резерв шкільного банку обдарованих дітей, до якого входять учні, що мають видатні здатності й потенційні можливості в досягненні результатів (які мають дипломи, нагороди, грамоти, заохочення у своїй сфері обдарованості).
3. До шкільного банку даних заносяться відомості про дітей з яскраво вираженою обдарованістю, що демонструють стійко високі результати в різних сферах протягом 2–3 років, посідають призові (І–ІІ ) місця на предметних олімпіадах, у конкурсі-захисті науково-дослідних робіт МАН, у предметних і художніх конкурсах, спортивних змаганнях і першостях (які мають дипломи, нагороди, грамоти, заохочення у своїй сфері обдарованості).
4. Діти зі шкільного банку рекомендуються до внесення в районний банк за умови результативної участі (І–ІІІ місця) у декількох заходах не нижче районного рівня. Для зарахування до районного банку потрібна результативна участь у заходах районного й частково обласного рівня, до обласного — І–ІІІ місця на обласних, всеукраїнських і міжнародних олімпіадах, змаганнях і т. ін.
5. Протягом року необхідно вести облік кількості обдарованих дітей, фіксувати можливі зміни в шкільному банку, а також перспективи переводу в банки наступних рівнів.
6. Необхідно регулярно відслідковувати за допомогою класних керівників, психолога та педагога-організатора результативність діяльності обдарованих учнів, поповнювати банк даних, вносити зміни в індивідуальну картку й паспорт, фіксувати участь дитини в усіх заходах.
7. Психолог здійснює постійний супровід дітей, занесених у шкільний банк даних (тестування, співбесіди, консультації, тренінги та ін.).
8. Пакет шкільних документів щодо роботи з обдарованими дітьми містить:
• наказ про роботу з обдарованими дітьми (відповідальним за роботу призначається один із заступників директора з НВР, психолог відповідає за психологічний супровід, педагог-організатор і класні керівники збирають і надають необхідну інформацію, заповнюють індивідуальні картки та паспорти обдарованих дітей);
• індивідуальні картки та паспорти обдарованих дітей;
• психологічні методики виявлення обдарованих дітей;
• система роботи з обдарованими дітьми, що простежується через річний план ЗНЗ, виховні плани класних керівників, план роботи психолога, педагога-організатора, план роботи дитячої громадської організації, плани предметних кафедр, функціонування консультпунктів, факультативів, гуртків, секцій та ін.;
• резерв шкільного банку;
• шкільний банк даних на обдарованих дітей за передбаченою формою.
Категорія: Загальні накази | Додав: Оксана
Переглядів: 526 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: